Sunday, December 21, 2014

Musim Banjir di Kuantan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Apa khabar semua? Harapnya semua dalam lindungan Yang Maha Berkuasa Lagi Maha Penyayang, Allah yang satu.

Umum mengetahui kawasan Pantai Timur Semenanjung sekarang dilanda musim banjir. Dan daerah tempat saya tinggal sekarang juga tidak terlepas dari ancaman tersebut.

Secara amnya sudah 8 hari hujan turun di bumi Kuantan tanpa henti. Cuma kadar air hujannya tidak terlalu lebat kebelakangan ini. Ianya bermula lebat hanya sejak malam Ahad lalu. Dan boleh saya ketakan sudah lebih 24 jam hujan lebat turun di bumi Kuantan sekarang.

Dan pagi tadi Jabatan Meterologi telah meningkatkan amaran jingga ke amaran merah seperti dalam gambar dibawah:



Dan hari ini ditambah angin kencang, hujan mencurah - curah turun. Ada kawasan sudah banjir. Bimbang benar saya jika kesannya seperti banjir tahun lepas.

Untuk makluman semua, kawasan rumah saya tidaklah mengalami banjir. Walaubagaimanapun, untuk sampai ke rumah, ada jalan - jalan yang dinaiki air yang terpaksa saya tempuh. Itu membimbangkan saya.

Apa jua, semoga Allah melindungi kita semua.

Oh ya, sekarang sudah mula kuliah. Jadi saya agak sibuk. In shaa Allah, ada masa saya akan kemaskini blog ini.

Till we meet again.

Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment