Sunday, March 6, 2011

Saya Bimbang Kehilangan Kamu, Sahabat....

Sahabat

Salam kasih untuk sahabat
Yang bersusah payah kerana kesusahanku
Beriku pinjaman sukar aku bayarkan Beriku kefahaman
Dulu aku keliru.

Salam kasih untuk sahabat
Yang mengajarku jangan jemu
Ilmu tak luntur oleh ulangan
Jiwa tak lebur oleh sumpahan
Salam hormat setingginya.....sahabat
Aku kagum pada hujahmu.

Aku pernah tiba pada tempat
Pujian murah
Cacian cepat.
Aku pernah tiba pada padang
kebenaran semakin kurang.

Kini aku berdiri
Dengan kaki peribadiku
Pertemuan denganmu....sahabat
Berikan aku makna hakikat.....!

Akhirnya saya temui sajak tentang sahabat yang saya sukai.

Benar bagai tajuk entry, saya bimbang sekali kehilangan sahabat. Benar, kerana pernah hilang sahabat saya. Sakitnya hingga kini masih terasa.

Namun, sampai bila saya harus bersikap kebudak-budakkan begini. Saya sudah dewasa maka, saya harus kuat menggagah diri seorang diri. Namun entahlah, mungkin saya sendiri tak ramai kawan-kawan rapat. Jadi bila mereka terpaksa pergi jauh menyebabkan saya sedikit terganggu. Childish kan?

Tak lama lagi, kawan saya akan berhijrah ke Kuala Lumpur. Namun saya harus redha. Dia ada tanggungjawabnya yang tersendiri. Saya tahu saya sendiri harus kuat. Perlu bergagah sendiri. Perlu bertabah sendiri.

Aduyai....

No comments:

Post a Comment