Wednesday, July 13, 2011

Cerita Biasa

Assalamualaikum. Moga-moga kita semua sentiasa dalam lindungan dan kasih sayang Allah.

Sedar-sedar sudah hampir lima tahun saya bekerja. Masih baru. Masih muda kata orang. Dan bulan Julai ini adalah bulan kelahiran saya. Bila dilihat dari segi angka umur itu, saya tahu saya bukan lagi muda. Aduhai...

Sekarang saya sibuk sangat. Semester baru (mengajar dan belajar) dah bermula. Semester ini jam mengajar saya adalah 19 jam. Dan hari Isnin dan Selasa adalah yang paling seksa sebab 13 jam mengajar. Tapi ianya tidak melunturkan semangat saya.

Semester belajar dah bermula dua hari sebelum semester mengajar bermula. Dan saya sudah ada bukan 1 tapi berlonggok assignments. Dan semuanya memerlukan fokus dan kerja keras yang bukan sedikit. Minggu ini kami akan head the discussion tentang compensation and benefits. Looks easy kan? tp trust me, nothing is easy when doing MBA here. After our first day in class last Saturday, many had came to my thought. The lecturer was very energetic and too passion in doing her job. That's the good things. But then, her expectation was as high as tip of mountain! Humang ai! N she warned us to really pushed our effort up to that limit! Humang ai...

And now, I am in her class again. Sometimes, walaupun banyak yang saya belajar tetapi I still feeling like she is really a scary person. Yup!. Hopefully I can cope with the syllabus easily.

Tengok, dalam kelas pun Nak memblog. Sungguh. Walau yang tgh mengajar bersemangat benar, dalam hati, saya tetap merasakan seakan ada semangat yang yang hilang.

Wahai Laura Azura, this is so wrong, kan? You have to put respect on her.

Okaylah, semoga hati cekal dan diri mampu bertahan....

No comments:

Post a Comment