Monday, April 20, 2015

Bercuti Di Cameron Highlands (Bahagian 2)


Assalamualaikum.

Sihat tak kawan2. Acik Laura nak sambung cerit ni tentang Acik Laura punya CH Trip 2015. Bahagian 2 ini acik Laura cover tentang bilik kami di Cameronian Inn dan Rose Valley Tringkap.

Baca perlahan - lahan ye.

Macam yang Acik Laura dah tulis dalam Bahagian 1 (klik sini)bahawa trip ni adalah Trip dikala sibuk jadi semua orang sepakat tak nak pon bercakap tentang kerja sepanjang bercuti. Bila ada yang tersasul nak cakap pasal kerja, masing - masing angin. Hahaha. Kelakar. Yelah. And because of this, semua abaikan Whatsaap kerja yang masuk. Walaupun tahu Isnin lepas balik cuti ni kena mengadap MD blaka.

Nway, Cameronian Inn tu best. Kami dapat bilik dengan harga RM 150 semalam. Cuma tak termasuk breakfast. Mereka ada sediakan breakfast cuma perlu bayar extra. Dan breakfastnya starts at 8. Jadi tak menyempatlah nak breakfast scones yang menjadi sebutan orang di blog - blog orang. Nway, mereka ada sediakan hot water. Jadi bolehlah bawa 3 in 1 sachets kan?

Kami check in hotel jam 4 petang hari Jumaat. Kami ambil bilik untuk 4 orang. Dapat bilik dengan dua katil queen. Ruang tidaklah sebesar mana tapi adalah tempat untuk berehat dan sembahyang. Dan ada free wifi juga.

bilik kami. Memalam sejuk weh!

Petang hari pertama kami shoot ke Pasar Malam. Beli makanan. Acik Laura dan Mok Za beli Nasi Lemak aje. Mula2 nak beli juga Apam CH tetapi akhirnya kami beli Apam Balik. Kak Niza dan Kak Ros boleh tahan shopping makanan. Siap beli Strawberry dan buah Cinta jugak. Balik ke guesthouse kami 'berkelah kat laman.' Memula tahan je sejuk tapi bila semakin malam mulalah sibuk nak cari air panas. Hahaha.

Hasil belian. Bila nak makan baru sedar tak ada orang beli air pom!!! kuikukui

Cerita Hari Kedua pulak:

Kami memulakan perjalanan ke Rose Valley di Tringkap. Layan Bunga. Tapi bunga tak banyak sangat kalau dibandingkan dengan trip tahun 2013 dulu.But then, who care kan? Nak ke tengok gambar bunga? Haahaha

lawa

lovely

unik

unik. Mok Za.

Beauty. 

Mok Na. Opss. Ni kawan yang baru 1st time dtg

Kegilaan apakah ini? Hahahaha. 

Okay. Nak tengok Gambar lagi?


Rose Chilies

Tempat pertama pergi. Bayar RM 4 seorang

comel kan? 

Okay. Cukuplah Bahagian Kedua nie. Jadi sila tunggu bahagian ketiga - ke 100. ye. Hehehehe..



1 comment: