Thursday, August 21, 2014

Moga dpermudah segala urusan... MH 17

SubhanAllah. Maha Suci Allah. Maha segala perancang dan pemberi nikmat.

Alhamdulillah. Hari ini pulangnya sebahagian mangsa tragedi MH 17 ke tanahair. Sebak dan hiba sekali.

Walaupun mereka pada dasarnya tidak saya kenali langsung tetapi entah kenapa ada sesuatu yang menyebabkan rasa hiba dan sedih ini sukar hendak saya buangkan. Malam tadi, tidur tidak lena. Risau memikirkan segala kemungkinan. Saya fikir, orang lain juga sama halnya dengan saya, bukan?

Teringat kata – kata seorang ustaz. Urusan mereka yang telah pergi itu telahpun selesai. Usah ditangisi pemergian mereka. Benar, tetapi sebak dan hiba saya ini jatuh pada ahli keluarga yang ditinggalkan. Moga mereka semua diberi kekuatan meneruskan hidup. Mereka mereka diberi kekuatan untuk menerima keadaan ini. Merekalah insan – insan tabah. Berkuatlah semua. Urusan kita belum selesai lagi.

Kepulangan telah sebulan tertangguh…

Ya Allah,
Ampunilah dosa – dosa mereka. Tempatkan roh mereka dikalangan roh – roh orang yang beriman. Tabahkan lah hati dan tetapkanlah iman ahli – ahli keluarga mereka. Permudahkanlah urusan mereka. Rahmatilah roh – roh mereka.


SubhanAllah. Sebak berkumpul lagi dalam hati saya. I lost my words. Marilah kita sedekahkan Al – Fatihah buat mereka. May Allah bless.  

1 comment:

  1. Amin... Allah sebaik2 perancang... perginya mereka bukan saja ujian utk ahli keluarga mangsa... malah ujian utk kita... Moga Allah juga ampunkan dosa2 kita...

    ReplyDelete