Wednesday, September 11, 2019

Permudahkanlah... Permudahkanlah

Assalamualaikum.
Semoga hanya baik - baik sahaja akan hadir.

Apa cerita kalian? Moga baik - baik sahaja.

Saya? Kesibukan.  Titik.

Banyak yang saya perlu pelajari.
Banyak juga yang saya perlu uruskan.
Banyak perkara perlu saya telitikan.

Kalian, doalah baik - baik untuk saya.

Jujurnya entri ini saya hanya mahu berpesan pada diri.
Permudahkanlah urusan orang agar urusan kita nanti dipermudahkan.
Jika tak mampu menolong secara fizikal, bantulah memikir jalan.
Itu sahaja.

Restless.
Depressed.

Moga - moga saya mampu bertahan.
Moga - moga semua yang sekarang ini sedang struggle dengan kehidupan, dipermudahkan segala urusan juga.

Rezeki. Benar. Ini semua rezeki.
Merasa penat, ini rezeki dari Allah.
Merasa tertekan, ini rezeki dari Allah juga
Semua yang berlaku adalah rezeki dari Allah.
Bertenanglah...

Hari ini saya down segala. Rasa mahu menjerit segala!

Kerja sendiri bertimbun. Kena cover kerja orang.
Kerja sendiri belum surut. Kena fikir dan laksanakan tugas untuk orang lain.
Kerja sendiri datangnya bertimpa - timpa. Kena pula 'bersihkan' kesan tugas orang.
Allah...

Bersabarlah hati.
Kerja adalah ibadah.
Kerja adalah rezeki.

Alhamdulillah, ada juga teman - teman membantu. Walaupun sekadar bertanya khabar. Terima kasih. Apatah lagi yang turut sama berfikir akan jalan. Terima kasih banyak - banyak.

Kita, fokuslah.
Bersabarlah.
Jangan kita pula susahkan orang.
Sentiasa ingatlah ini semua rezeki. Dugaan juga sebenarnya rezeki.

May Allah bless.
InshaAllah.
Mohon doa.

2 comments: