Saturday, February 26, 2011

Hobi yang tak bersambung

Assalamualaikum...

Moga kita semua sentiasa berada dalam lindungan kasih-sayang yang Maha Berkuasa.

Alhamdulillah, walaupun sibuk tahap gaban plus dilanda sindrom mengantok tahap gapan sepanjang minggu, namun Laura berjaya lalui...

Betul, that was the third week of 2010/2011-2, still kelam kabut. and as usual Laura ni ha yang kena set balik semula mind yang keadaan seronok datang kerja tanpa persediaan dan boleh gi breakfast jaoh-jaoh sudah lagi tiada ye! Ya all have to be stopped! The semester has began... Progressing... and requires much that ever efforts to help the adolescents to really prepare themselves for more challenging phase on each of their life. Huhuhu.. and I will always there for you, guys. Lets us succeed together and ever...

Apart from that, I wanna share with you, the readers about my 'hobi yg tak bersambung'. FYI, unlike yours, I seem to have just 2 hobbies. No 1: reading and No 2: writing. So skema am I. Hahahahaha. That's true guys.

Hmmm...and hobi yang tak bersambung adalah menulis cite2 yang penuh dengan emosi lagi penghayatan. Huhu. Dulu saya menulis kisah begini. Kisah budak-budak yang ingin dewasa. I still remember my 1st ever story that caught the attention of Darjah 5 SKSR classmates. That almost 5r0 pages story was the one that I manage to complete. Yang lain-lain tuh x sempat nak dihabiskan. I do write a lot. Tapi short story tu adalah yang dihabiskan cuma what i called to fall under the category of 'novels' memang tak sempat nak dihabiskan. Kekeringan idea and have no time for them.

Bila dah bekerja, lagilah buat saya macam susahnya nak siapkan yang tak bersambung tu. Sebabnya it looks conflicting while writing the academic journals or articles than those hobi yang tak bersambung novels. Hmm...

Tapi saya tetap tak lupa pada hobi itu. Bila ada masa like now, saya tetap kembali reviewing some of them and mungkin menyambung atau mengubah jalan ceritanya. In this laptop, ada few stories yang memang dah lama tak bersambung.

a) Hakimi dah sampai 100 pages tp masih tak tahu macam mane nk abiskan.
b) Kisah Kita dah masuk 77 pages but sama jugak,. xde idea nak sambung.
c) Mimpi indah baru masuk 19 pages
d) Khadija dan Zafran terhenti tak bersambung pd page 15
e) Mr. Right dan Aduyai perempuan x sampai 10 pages.

Ermmmmm.. Tak apalah kan. Nanti kalau saya ada idea, saya sambung lagi...


Okaylah..Cukuplah untuk entri ni.

last notes: doa sama-sama ye semoga saya cepat sembuh. Tadi saya terjatuh kat kawasan parking Kuantan Parade. Lutut saya luka... Sakit...

No comments:

Post a Comment