Tuesday, June 14, 2011

Doakan Kak Teh...

Assalamualaikum....

Ini berita yang baru saya terima dari perbualan biasa yang pada dasarnya sekadar ingin bertanya khabar dengan jiran sebelah rumah di kampung di facebook telah menemukan saya dengan jawapan tentang statusnya yang kelihatan merunsingkan saya beberapa hari yang lalu.

Katanya, Kakaknya yang kami panggil Kak Teh (Ateh adalah gelaran keluarga khususnya bagi anak ke lima@ keempat di Pahang) sedang melawan sakit di ICU Kubang Kerian. Ya Allah, keadaannya katanya tenat. Kak Teh yang juga sedang dalam pantang kerana melahirkan anak pertama baru-baru ini, dijangkiti kuman dalam darah pada tempat pembedahan melahirkan bayinya. Dan Kak Teh masih belum sedar.

Kak Teh, agak rapat dengan saya sebab sebelum kak teh kahwin dan mengikuti suami menetap di kelantan, kak teh memang selalu ada di rumah peninggalan arwah ibu dan bapanya yakni, bersebelahan dengan rumah kami di kampung.

Tadi, saya lihat wajah anak Kak Teh buat pertama kalinya. Sayu hati saya. Ayuh kawan-kawan doakan kak teh...

Ya Allah, sembuhkanlah Kak Teh.....

No comments:

Post a Comment