Sunday, June 5, 2011

Kaktus

Assalamualaikum....

Apart from many things happened these few days, alhamdulillah, saya masih diberi kesihatan yang baik. Syukur.

Minggu peperiksaan bagi pelajar UTM pun bermula. Dan rata-rata pensyarah, kebanyakkannya akan pulun bercuti. Saya mahu juga tetapi tugasan sebagai pelajar postgraduate belum selesai. Malah, saya juga menghadapi peperiksaan waktu ini.

Saida, kawan saya dah berpindah ke Pulau Pinang. Minggu lepas, suasana di office agak suram. Suram dengan segala macam hal. Dan pastilah kami masih bersedih tentang kepulangan salah seorang sahabat kami kerahmatullah. Apa jua, saya doakan Saida sihat selalu, ceria hendak-Nya ditempat kerja baru. Apa jua, mek Saida, kami di office kangen bangat sama kamu....

Dan, Kak Wan yang bercuti seminggu telah bawa sesuatu buat kami... Kaktus.

Ini yang dihadiahkan oleh kak wan buat saya:

Cantikkan?

Dulu, zaman budak-budak, saya gemar juga dengan kaktus. Seingat saya sejak tingkatan satu, saya dah ada beberapa pokok kaktus. Pada asalnya, tanam sepohon, lepas tu beli pula berpohon-pohon. Dan hidup, beranak-anak pula. Hish, seronok!

Sekarang, pohon-pohon kaktus masih ada di rumah saya. Macam-macam saiz, macam bentuk. Tetapi sudah agak terbiar. Aduyai.

Tapi pohon kaktus yang diberikan kak Wan ni, saya akan jaga elok-elok. Hehe... Bak kata Kak Pam, nak tengok kaktus siapa yang berbunga dahulu..


Thanks Kak Wan.

No comments:

Post a Comment